Hazine ve Maliye Bakanlığının yeni düzenlemesiyle e-Tebligat sistemine dahil olması gereken mükellefler ve başvuru şartları yeniden belirlendi. Kapsamda yer aldığı halde henüz başvuru yapmayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım'a kadar sisteme kaydolması gerekiyor.

E-Tebligat Sisteminde Yeni Düzenleme

Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sistemine ilişkin usul ve esasları yeniden düzenledi. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nin Resmî Gazete'de yayımlanmasıyla birlikte sisteme dahil olması gereken mükelleflerin başvuru süreleri ve sistemden çıkış şartları belirlendi. Düzenleme kapsamında kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin e-Tebligat sistemine dahil olması gerekiyor.

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu'na ekli (II) sayılı listede yer alan, kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de belirlenen şartlar doğrultusunda sisteme dahil edilecek.

E-Tebligat Başvurusu İçin Son Tarih 30 Kasım

11 Ekim itibarıyla sisteme dahil olması gerektiği halde henüz başvuru yapmayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım'a kadar işlemlerini tamamlaması gerekiyor. Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve e-Tebligat sistemine dahil olması zorunlu olan mükelleflerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme kaydolması gerekiyor. ÖTV Kanunu kapsamındaki malların ilk iktisabında adına kayıt veya tescil yapılacak kişilerin de ilgili işlem tamamlanmadan önce e-Tebligat sistemine dahil olması zorunlu olacak.

Başvurular Dijital Vergi Dairesi Üzerinden Yapılabilecek

Mükellefler, e-Tebligat başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Başvurular, ayrıca mükellefin durumuna uygun Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi ile ilgili vergi dairesine de yapılabilecek. 1 Temmuz'dan önce ilgili kanun kapsamında sisteme dahil olan mükelleflerin ise yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak. Bu kişiler, mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle e-Tebligat sistemini kullanmayı sürdürebilecek.

E-Tebligatlar E-Devlet Üzerinden Görüntülenebilecek

Elektronik imzayla imzalanan ve tebliğ edilmesi gereken belgeler, e-Tebligat sistemi aracılığıyla muhataplarına elektronik ortamda iletilecek. Mükellefler, kendilerine gönderilen belgeleri Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden görüntüleyebilecek.

Elektronik imzalı tebligat evrakı, sisteme ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. Mükellefler, kendilerine elektronik tebligat gönderildiğine ilişkin kısa mesaj veya e-posta yoluyla bilgilendirme yapılmasını talep edebilecek. Ancak kısa mesaj veya e-posta bildiriminin herhangi bir nedenle gönderilememesi, tebligatın geçerliliğini ve yasal tebliğ süresini etkilemeyecek.

E-Tebligat Sisteminden Çıkış Şartları Belirlendi

Yeni düzenlemeyle e-Tebligat sisteminden çıkış koşulları da açıklandı. Tüzel kişilerin ilgili sicil kayıtlarının silinmesi, gerçek kişilerin hayatını kaybetmesi veya haklarında gaiplik kararı verilmesi gibi durumlarda sistemden çıkış yapılabilecek.

Belirli şartları taşıyan zorunlu ve isteğe bağlı kullanıcılar da başvuru üzerine sistemden ayrılabilecek. Sisteme dahil olma zorunluluğunu gerektiren başka bir durumu bulunmayan 65 yaşını doldurmuş kişiler, başvurmaları halinde sistemden çıkarılabilecek.

Kısıtlılık, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti gibi nedenlerle sistemi kullanma imkanı ortadan kalkan kişilere yönelik geçici çıkış hükümleri de tebliğde yer aldı.

13. Yargı Paketi ne zaman çıkacak! Meclis'ten geçti mi
13. Yargı Paketi ne zaman çıkacak! Meclis'ten geçti mi
İçeriği Görüntüle

Mükelleflerin Bildirim ve Şifre Güvenliğine Dikkat Etmesi Gerekiyor

E-Tebligat sistemini kullanan mükelleflerin bildirimlerini süresinde, eksiksiz ve doğru şekilde yapması gerekiyor. Bilgilerde meydana gelen değişikliklerin vergi dairesine bildirilmesi ve kullanıcı kodu ile şifrenin korunması da yükümlülükler arasında bulunuyor. Kullanıcı bilgilerinin veya şifrenin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun derhal ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor. Belirlenen yükümlülüklere uymayanlar hakkında ilgili mevzuat kapsamında ceza hükümleri uygulanabilecek.