Afyonkarahisar’da mesleki ve teknik eğitim ile sanayi üretimini başarıyla harmanlayan Özel Rahmiye Sare Palalı (RSP) Teknik Koleji, 2025-2026 eğitim-öğretim yılı son sınıf öğrencileri için geniş katılımlı ve görkemli bir mezuniyet törenine imza attı. Törenin açılış kürsüsünde davetlilere hitap eden Okul Müdürü İbrahim Çakal, mezuniyet sürecinin dört yıllık yoğun bir emeğin, sabrın ve ortak mutluluğun yansıması olduğunu ifade etti.
Afyonkarahisar Organize Sanayi Bölgesi (OSB) bünyesinde kurumsal faaliyetlerini sürdüren okulun kampüs alanında gerçekleştirilen programa; okul kurucuları, şirket ortakları, idari yöneticiler, öğretmenler, veliler, basın mensupları ve çok sayıda davetli katıldı. Kürsüden konukları selamlayarak hoş geldiniz temennisinde bulunan Okul Müdürü İbrahim Çakal, organizasyonun hazırlanmasında maddi ve manevi emeği geçen tüm çalışanlara teşekkür ederken, programın ahenginin ve huzurunun korunması adına misafirlerden hassasiyet beklediklerini dile getirdi.
Mesleki Eğitimde 12 Yıllık Başarı Hikayesi: 3 Bin Mezun ve Güçlü İstihdam
Kolejin mesleki eğitim kulvarında katettiği mesafeyi güncel verilerle paylaşan Okul Müdürü İbrahim Çakal, 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde yalnızca 240 öğrenciyle çıkılan bu yolculuğun, on ikinci hizmet yılında 300 kız ve 900 erkek olmak üzere toplamda 1200 öğrenci kapasitesine ulaştığını aktardı.
“Okulumuz iki bin on dört - iki bin on beş öğretim yılında iki yüz kırk öğrenciyle eğitim öğretime başlayarak on ikinci yılında halen üç yüz kız, dokuz yüz erkek toplamda bin iki yüz öğrenciyle diğer lise ve meslek liseleri arasında en fazla öğrenciye sahip olarak eğitim öğretime devam etmektedir. Bugüne kadar üç bin öğrenciyi mezun ederek başarılı olanlardan tercih hakkı kullananlar bitirdiği alanlarla ilgili yükseköğretime, diğer mezunlarımız iş ve meslek hayatına yönlendirilmiş; kariyer ofisi olarak da mezunlarımızın alanlarıyla ilgili çalışmaları ve sanayi sektöründeki işlere yerleştirilmeleri takip edilmektedir.”
"Gençlerimize Diplomadan Önce İyi İnsan Olmayı Kavratmaya Çalıştık"
Konuşmasında akademik başarının ötesinde ahlaki değerlerin önemine değinen Okul Müdürü Çakal, günümüz toplumunda en çok ihtiyaç duyulan unsurun insani ve toplumsal değerler bütünü olduğunu savundu. Fedakarca evlat yetiştiren velilere seslenen Çakal, dört yıl önce her türlü zorluğa göğüs gerilerek kendilerine emanet edilen gençleri bugün ruhi, bedeni, ahlaki ve insani açıdan gelişmiş bireyler olarak geri teslim ettiklerini belirtti.
Yaşları ve sorumlulukları gereği gençlere her zaman doğru örnek olmaya gayret ettiklerini, tavır ve davranışlarını milli kültüre uygun hale getirmeyi amaçladıklarını anlatan Çakal; doğru sözlülüğün, edebin, güler yüzlülüğün ve selamlaşma kültürünün bireye toplumda büyük bir değer katacağını aktardı. Aile içi hukuka, anne-baba şefkatine ve evlat hürmetine dikkat çeken Çakal, velilerden çocuklarına zaman ayırmalarını ve onların seviyelerine inerek iletişim kurmalarını rica etti. Emek ve sevgi olmadan hiçbir başarının kalıcı olamayacağını hatırlatan Çakal, öğrencileri erdem ve bilgiyle donatan öğretmen kadrosuna da şefkatli rehberliklerinden ötürü şükranlarını sundu.
"Hedefiniz Olmadıkça Hiçbir Rüzgar Size Yardım Edemez"
Mezuniyet sevinci yaşayan son sınıf öğrencilerine gelecek yaşamları için altın değerinde nasihatlerde bulunan İbrahim Çakal, dünya edebiyatından Shakespeare'in ayrılık üzerine kurduğu felsefi yaklaşıma atıfta bulunarak artık yuvadan uçma vaktinin geldiğini ifade etti.
Gençleri önlerinde upuzun bir ömrün, telaşların, mutlulukların ve hayal kırıklıklarının beklediğini dile getiren Çakal, hayatın kendi başına nötr olduğunu, ona iyilik ya da kötülük katanın insanın kendi tercihleri olduğunu vurguladı. Her mezuniyetin yeni bir basamağın başlangıcı olduğunu belirten Okul Müdürü, insanın nereye yelken açtığını bilmediği sürece hiçbir rüzgarın ona rotasında yardım edemeyceğini hatırlatarak gençlerin hayallerini her zaman zirvede tutması gerektiğinin altını çizdi. Zirveye ulaşmak için amansız bir mücadele verilmesi gerektiğini söyleyen Çakal; diplomaların umutlara yol olmasını temenni ederek tüm mezunlara esenlikler diledi. Okuldayken yorulan öğrencilerin birkaç yıl sonra kurumun kıymetini anlayarak vefa ziyareti yapacaklarına olan inancını da esprili bir dille paylaştı.
Okul Müdürü İbrahim Çakal Tüm Paydaşlara Teşekkür Ederek Sözlerini Noktaladı
Görkemli organizasyonun ve eğitim yılının arka planındaki gizli kahramanları tek tek onurlandıran Okul Müdürü İbrahim Çakal, konuşmasının kapanış bölümünde tam bir kurumsal vefa örneği sergiledi. Mezuniyet programını hazırlayan idareci, öğretmen ve öğrencilerin yanı sıra yıl boyunca okulun işleyişine katkı sunan yönetim memurlarını ve yardımcı hizmet personellerini tebrik etti.
"Bugün bu programı hazırlayan, emeği geçen yönetici, öğretmen ve öğrencilerine; öğretim yılı boyunca eğitim öğretime katkı yapan idareci, öğretmen, yönetim memuru ve yardımcı hizmet personellerimize; öğrencilerimizi okula getirip götüren servis kaptanlarımıza; yemek ihtiyaçlarımızı karşılayan yemekhane yönetici ve çalışanlarımıza; kantin işletme sorumlularımıza; okulumuzda bizleri yalnız bırakmayan, ilgi ve alakasını eksik etmeyen siz değerli velilerimize, kıymetli basınımıza, değerli kurucumuza ve şirket ortaklarına çok çok teşekkür ediyor, hepinize saygılarımı sunuyorum.”
Next




