DİYANET NE ZAMAN "ALLAH!" DİYECEK?  
Reklam
Ramazan DEMİR

Ramazan DEMİR

yazıyor...

DİYANET NE ZAMAN "ALLAH!" DİYECEK?  

30 Kasım 2019 - 09:55

 
 
Yüzlerce yıldır yapılan bir tahrifata bu yazı ile son noktayı koyacağız.  Joker Kavramlarda, kavramlar ilk kez teşhis, tasnif ve tasfiyeye tabi tutuldu. Bu çalışma dikkate alınmadığı sürece cümle kurmak imkânsızdır. Allah’a tanrı demek yanlıştan öte tahrifattır ve dinde reformun kendisidir.
   
Allah’a kim tanrı diyor? Her türden gayri Müslim, hem kendi uydurduğuna, hem de Allah’a özenle, bilerek, ısrarla ‘tanrı’ diyor. Allah’a tanrı diyen, bu ısrara tabi olandır.
 
Müslüman Allah’a niçin ‘tanrı’ diyor? ‘İlah’ kavramını bilmediği için tanrı diyor. Bütün mealler, ilah kavramını tanrı olarak tercüme ediyor; ilah tercümesi doğrudur. Kuran’da, ilah kavramı ile Allah’a gönderme yapılır. İlah’ı tanrı olarak tercüme edince, Allah’a hem tanrı kelimesi ile gönderme yapmanın, hem de doğrudan tanrı demenin önü kesinlikle açılıyor; Allah’a isim uydurma tahrifatı böyle başlıyor.
 
Allah’a niçin tanrı deniliyor? Joker, İthal, Türedi kavramları kullananların, Allah lafzı ve bütün tevhidi kavramları tahrif ettiğini ilgili çalışmamızda zikrettik. Mesele sadece Allah’a (haşa) tanrı denmesi değil. İslam’a kültür, Müslüman’a muhafazakâr diyen, bütün kavramları tahrif ediyor.
 
Allah’a neden tanrı denemez? Allah’a bir isim bulmak, O’nu tanımlamak demektir ki, Allah’ı tanımlamak, O’nun fevkinde olmak anlamı taşır. Çünkü “tanımlayan hükmeder.” Allah’a inanıyorsan, O seni tanımlar ve hükmeder. Ama bir kişiye, öncüye, ideolojiye inanıyorsan, inandığın kişi seni tamınlar ve sana hükmeder.
  
Allah’a niçin tanrı denemez? Allah’ın isimlerine bakın; insanda olmayan en üst eviyede Allah’a güç göndermesi yapar. Mesela; El Hayy, daima diri olan, gibi…  Müslüman bu isimlerin dışında Allah demezse ne der? “Mülk sahibi, yaratan, Hâlik, İnşaallah” gibi en üst seviyede güç göndermesi yapar. En üst seviyede güç göndermesi yapmayan hiçbir tanım Allah’a isim olamaz. O’nu Allah kılan sıfat bu üstünlüktür.  
   
Allah’a niçin tanrı denemez? Çünkü tanrı kelimesinin ‘boş teneke’ kadar bile anlamı yoktur. Tanrı’nın anlamı; bütün batıl ilahların ortak adıdır. Türedidir; kökü, babı, sarfı, irabı, mesnedi yoktur. Tanrıdan ‘tevhit’ çıkarmak, şapkadan tavşan çıkarmaktır. Tarihte; yer tanrı, gök tanrı demişler; taşı, tahtayı, mankeni, makineyi, makamı kutsamış ve ‘tanrı’ demişler; hepsi bu!
  
Kimin tanımı farz gibi bağlayıcıdır? Kuran’ın… Kuran, hak ilahı ve batıl ilahları, hepsini ‘ilah’ olarak tanımlar. Allah lafzı gibi, ilah’ın da hiçbir dilde karşılığı yoktur. Manası; sığınılan, ibadet edilen, yasak koyma ve serbestlik tanıma kudreti olan… Bu manaları hak ilaha hamleden hak ilahın, batıl ilahlara hamleden batıl ilahın kuludur. Tahrifatın kökeninde ilah kavramını bilmemek yatıyor.
  
Allah’a tanrı denebilirse; “tanrı uludur” şeklindeki ezana karşı çıkmanın zemini kalmaz. Bu tahrifatın kökeninde kesinlikle ithal kavramlar var. Allah’ın; “din, İslam’dır, inanan Müslüman’dır” emrini, din kültürü ve muhafazakâr olarak değiştiren, Allah’a niye tanrı demesin!  2017’de kışlalara giden genelge ile ‘tanrı’ değil, Allah lafzı telaffuz edileceği bildirildi. Bu uyarıyı hangi kurum yapmalıydı; diğer kavramlarda hangi önlemleri almalıydı?
  
“Yaratıcı kadınlar, yaratıcı şehirler” diyenler, Allah’ın yaratma sıfatını; “tanrıyı kıyamete zorlamak” diyenler  (A. Dilipak, Yusuf Kaplan, Hilal Kaplan vb.), Allah’ın kıyameti tayin kudretini gaspa yelteniyorlar. “Dininin dilini bilmeyen, dilinin dinine tabi olur.” (Hakikatin Yasaları)
  
Sondaki fetva; “Allah; Allah lafzı ile ve 99 ismi ile anılmalıdır” diyor ve şöyle bitiyor:  “yüce Allah’ı tanrı diye anmak da İslam inancına aykırı olmaz.” Bu fetvayı okuyanlar şöyle dedi: “Fetvanın sonu, baştaki fetvayı boşa çıkarır mahiyette.” Fetva, (haşa) “Allah’a tanrı denebilir” diyor.
   
H. Karaman ve ekibi, TDV, açıklamalı meali, 5. baskı:  “...Ondan başka tanrı yoktur…” (Kasas, 70);  “…Allah’tan başka bir tanrı mı var?..” (Neml, 60) “…İlahınız tek bir tanrıdır…” (Nahl, 22) Bu mealde, tanrı tercümesi geçen 15 ayet kaydı daha var.
   
Tahtaya, taşa, helvadan putlara layık görülen ‘tanrı’ ismini Allah’a layık gören, bunu kayıtlarından silmediği sürece, “sen ne zaman Allah diyeceksin” sorusuna muhataptır. Mealler toplatılıp, düzeltilip, dağıtılması lazım. Okunduğu sürece ilgililerine vebaldir. Hiçbir dilde olmayan ‘Allah’ yerine, her dil ve dinde olan ‘tanrı’; öyle mi? “Bir şeyi siz nasıl tanımlarsanız, o sizi tanımlar hale gelir.” (Prof. İbrahim Kalın) Allah’a tanrı diyenler, tanrı kavramını uyduranların tanımlama ve çekim alanındadırlar. Aynı kavramları kullananlar, aynı kefeye düşerler.
 
[email protected]
 
https://kurul.diyanet.gov.tr/Cevap-Ara/4/-allah-- ismi-yerine--tanri--kelimesini-kullanmak-caiz-midir-  
 

YORUMLAR

  • 10 Yorum
  • alper
    3 gün önce
    türk olduğumuz için olabilirmi
  • Ramazan Demir
    4 gün önce
    Recep bey, Türkçe ile aramı bilmek isterseniz, "Türkçe'yi (Türkiyeyi) Kurtarma Bildirisi" başlıklı yazım hemen aşağıda; okuyunuz; bir benzeri T. C. Tarihinde yoktur. Varsa haberdar ediniz. Selamlar...
  • RECEP
    4 gün önce
    TANRI: TÜRKÇE (KÖKTÜRKÇE DE TENGRİ) ALLAH:ARAPÇA RAB:İBRANİCE HÜDA:FARSÇA MEVLA:FARSÇA ZEUS:YUNANCA KRİŞNA:HİNÇE YUKARIDA YAZILI OLANLAR DAN (MEVLA RAB) GİBİ İSİMLERİDE TELAFFÜZ ETMİYECEKSİN O ZAMAN TÜRK E VEYA TÜRKÇEYLE Bİ DERDİN VARSA ONU SÖYLE Bİ YAZINDA DA..
  • cemal kumlu
    4 gün önce
    GELİŞMİŞ ÜLKELER UZAYA ÇIKIYOR, ROBOT YAPIYOR, YAPAY ZEKAYLA ÜRETİM YAPIYOR; BİZİMKİLER ALLAH MI DİYELİM, TANRI MI DİYELİM DİYE TARTIŞIYOR TAM ORTAÇAĞ AVRUPASI GİBİ. ALLAH AKIL FİKİR FERASET VERSİN.
  • Dinarli
    5 gün önce
    Cahil adamlar bilmiyorsaniz ogrenin.tanri Turkce dir.tanri kelimesi Oz Turkcedir.ayiptir yaziktir.cahil adamlarla ugrasilmaz.birtek gari muslim ulkesinde tanri diyen varsa gosterin.ayip ayip.orhun yazitlarinda tsa kazinmistir.okuyun ogreni.tenri tanri Turkcedir......
  • Nuri
    5 gün önce
    Dogru soze ne denir.kavramlari dogru algilamak niyetleri alt ust eder.kalemine saglik hocam.
  • Ramazan Demir
    5 gün önce
    Rab Kuran’i bir kavram ve Allah’ın ismidir... Bizim dinimiz niyete değil, zahire (telaffuza) göre hükmeder.
  • ESAD COŞAN HOCANIN CEVABI
    5 gün önce
    Tanrı kelimesini kullanmak yasak değildir muhterem kardeşlerim!.. Bazı kimseler var, "Allah de, tanrı deme!" diyorlar. Tanrı kelimesinin Arapça'sı ilâhtır. İlâhî, tanrım demek... İlâh kelimesi de var Kur'an-ı Kerim'de, Allah kelimesi de var... Tabii ilâh tanrı demek olduğundan, başka şeylere de yönelmişse insanlar, onlara da ilâh deniliyor. Meselâ: (Eferaeyte menittehaze ilâhehû hevâhü?) "Tanrı olarak kendisine, nefsinin arzularını tanrı edinmiş insanı görmedin mi?.." Demek ki, hevâ-yı nefsini tanrı edinmek, putlaştırmak diye böyle geçebiliyor. Yâni, tapılan her şeye ilâh denilebilir. Binâen aleyh, bunun Türkçe'si olan tanrı kelimesini kullanırsak, "Hocam, sen de mi tanrı kelimesini kullanıyorsun?" filân diye bana sitem etmeyin! Normaldir, bir mahzuru yoktur. Bir dilin başka bir dile çevrilmesinde belâğati gider, fesâhati gider. Edebî sanatların çoğu söner, ölür. Onun için bir bir dile kolay tercüme edilemez. Ancak tanzir edilebilir, benzeri bir ifade kullanılabilir. Edebî eserler de kolay kolay tanzir edilemez, naziresi ortaya konulamaz.
  • erdem demirci
    5 gün önce
    boş bir iddia. ameller niyetleri göredir. "Yüce Tanrım dualarımı kabul et" cümlesiyle "Yüce Allahım dualarımı kabul et" arasında bir fark yok. İkisinin de amacı "Rab" olan Allah'tır. Lüzumsuz bir konu.
  • Ilhan alp
    5 gün önce
    Boş konuşmuşsun. Peki Allaha niye ibranice Rab diyorsun?