Bugun...


NAFAKADAN DOLAYI KİMSE MAĞDUR OLMASIN
CUMHURİYET HALK PARTİSİ (CHP) AFYONKARAHİSAR MİLLETVEKİLİ AV. BURCU KÖKSAL, NAFAKA UYGULAMALARINDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI İSTEMİYLE KANUN TEKLİFİ VERDİ

NAFAKADAN DOLAYI KİMSE MAĞDUR OLMASIN
+ -

Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili Av. Burcu Köksal, nafaka uygulamalarında değişiklik yapılması istemiyle kanun teklifi verdi.

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Afyonkarahisar Milletvekili Av. Burcu Köksal, 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun nafaka ile ilgili kısımlarının değiştirilmesi için kanun teklifi verdi. Köksal, “Boşanma sürecinde bireylerin karar vermesini etkileyen esaslı unsurların başında “nafaka ödeme yükümlülüğü” gelmektedir. Boşanma sonrası yoksulluğa düşecek olan taraf, karşı taraftan nafaka tahsil edip edemeyeceği hususunda kaygı taşıdığı için çoğu kez kötü giden ve ne aileye ne de topluma bir yararı kalmamış evlilikler bu nedenle devam ettirilmektedir. Nafaka alacaklısı, uygulamada nafaka borçlusundan nafaka tahsil etmekte zorlanmakta bazen de tahsil edememekte bu yüzden de mağdur olmaktadır” dedi.

İKİ TARAFIN DA MAĞDURİYETLERİ GİDERİLMELİ

 

Ülkemizde yoksulluğun ciddi bir sorun olduğunu hatırlatan Köksal, “Ülkemizde yurttaşlarımızın gelir seviyelerindeki düşüklüğü ve imkânsızlıkları göz önünde bulundurduğumuz takdirde nafaka ödenmesinde yaşanılan zorluklar da açıkça anlaşılabilecektir. Modern, gelişmişlik düzeyi yüksek ülkelerde, nafaka tahsiline ilişkin usul ülke yurttaşlarının mağdur edilmeden devlete ait bir bütçeden nafakaların karşılanması esasına dayanır. Ülkemizde de hem nafaka ödeyen hem nafaka ödenen yurttaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilmesine ilişkin çözüm yöntemi olarak nafakaların tıpkı bu ülkelerde olduğu gibi özel bir bütçeden karşılanması gerekmektedir. Kanun Teklifimiz ile nafaka alacaklısı ve borçlusu olan tüm yurttaşlarımızın mağduriyetlerinin ortadan kaldırılması amaçlanmıştır” ifadelerini kullandı.

DEĞİŞİKLİK TEKLİFİNDE NE VAR?

CHP Afyonkarahisar Milletvekili Burcu Köksal’ın verdiği kanun teklifi şöyle:

MADDE 1- 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 175 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 175- Boşanma nedeniyle taraflardan birinin yoksulluğa düşecek olması durumunda, bu kişi, geçimi için nafaka isteyebilir.”

MADDE 2- Tedbir, yoksulluk ve İştirak nafakası, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca irat biçiminde ödenir ve Bakanlık bütçesinden karşılanır.

Yoksulluk nafakası, nafaka alacaklısının yeniden evlenmesi veya ölümü halinde re’sen, evlenme olmaksızın fiilen evliymiş gibi yaşaması veya haysiyetsiz yaşam sürmesi halinde de mahkeme kararıyla kaldırılır.”

 

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca, nafaka alacaklısına ödenen tedbir, yoksulluk ve iştirak nafakası, nafaka borçlusuna rücu edilir.

MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.






YORUMLAR
11 Yorum

Yasemin can
06-03-2018 12:57:00
15 evli kaldim demirle dovuldum iki kizim var buyuk kizimin babasi saclaridan tutup tutam tutam kopariyordu simdi 2003 yilinda hakaret zulum hersey gordum keske babam daha once razi gelseydi bosanmama bende simdi deprosyon hastasi olmazdim nafaka aliyorum 430 tl bununla kizimin yurdunu oduyorum temizliye gittim elimden ameliyat oldum bende benim yaralarim cektigimiz maddi sikintilar bizim gibi insanlar da var unutmayin
Hasan pirol
28-12-2017 23:03:00
Öncelikle devlet büyüklerime burdan sesleniyorum kısa süreli evliliklerde ömür boyu süren nafaka zulmüne son verilmesi ile ilgili kanun erkeği bir sigorta olarak görülmemeli erkeğinde psikoljisinide bozmaktadır bu ise en kısa zamanda bir tasarı kanun çıkarılmasıdır.
g.karasal
25-12-2016 15:49:00
slm yurt disindayim ve ayrildim2003 ten beri nafaka alamiyorum nereye kime bas vuracagimi bilmiyorum
Mevlüt ö
20-08-2016 16:02:00
Sayın Büyüklerimiz... Tok aç'ın halinden anlamaz hesabı inanın,siz içinde bulunduğunuz kariyer açısı ile toplum'un sorunlarını tam olarak göremiyorsunuz ve gördüğünüzü zannediyorsunuz.Allah aşkına elinizi vicdanınıza koyun.Tamam kadınlar biz erkeklerin olmazsa olmazı,hadda en kıymetlimiz,Anamız,bacımız,evladımız hayat arkadaşımız.rn Ben böyle bir aile terbiyesi ile yetiştim,kadına hürmette kusur etmem,değer veririm.Buna rağmen evliliğimi ayakta tutamadım.Evet geçimsiz,şiddet uygulayan erkek çok,ama inanın o tür erkekler den beter kadınlarımız da daha fazladır.Ne yaptı isem nekadar uzlaşma yoluna gitti ve çare aradıysam faydanetmedi.Çocuklarımı görmek istedim,kısa süre içinde çocuklarımı bana düşman etmişti,çocuklarım tarafın dan itildim.Çocuklarıma hediyeler aldım para götürdüm fakat bizim senin parana puluna ihtiyacım yok şerefsiz seninsüründüreceğim defol diye kapıdan kovdu.müşterek evimize giremedim,Kadın ı hırs bürümüştü.rn Bu olay bende moral bozukluğu yaptı,mesleğim şoförlük idi,çalışamaz işimi yapamaz hale geldim,üzüntüm çoknfazla idi,beni adeta yıktı.Bir de eşim in elden verdiğim paraları almayıp mahkemeye de eve bakmıyor,diyerek tazminat nafaka davaları açıyor,daha olmadı bir sürü her ayrılan kadının kullandığı suçlama ifadeleri ile beni suçluyor.Mahkemeyi kadın olduğu için kazanıp beni nafaka ödemeye mahkum ediyor,sonra ödeyemediğim için hapis kararları filan.rn O kadar çok Aukat a her şeyi detaylıca yazdımki kimseden zerre kadar yardım göremedim.İçine düştüğüm üzüntülü durum neticesin de yemin ederim kendimi hiç iyi hissetmiyorum,uzun zamandır kendimi toplum dan soyutladım.Bir tane insan bile görmek istemiyorum.rn Elbette çocuklarıma bakmak boynumun borcu,bende isterdim eskiden olduğu gibi elim dolu gidip onları sevindirmek,onların sevinci ile mutlu olmak elbette benim en güzel mutluluğum.Ama içini hırs bürümüş bir kadın'ın,içi nefretle dolu,zerre kadar acıması olmayan,bir zamanlar kendisine gözü gibi baktığı,gözünden bile sakındığı erkeğine nefret duyması,O masum çocukları babasız ve babaya düşman olarak yetiştirecek olan bu kadın'ın yaptıklarına mahkemeler adalet malesefki destek veriyor.Benim gibi kadını tarafın dan mağdur edilip intahar yada gayri meşru yollara baş vurmak zorunda kalan erkekler perişan ediliyor.Kanun u da böyle kadınlar yanıltıyor.rn Lütfen sesimizi duyurun,kanun un sahip çıkmak istediği bacılarımıza bizlerin de destegi sonsuz.Lütfen kurunun yanın da yaşı da yakmayın.Ben yandım eller yanmasın.4 yıldır hayata küstüm.İnsan içine çıkmıyorum,Allah'ın verdiğincanı da alamıyorum.Ölmek istiyorum ölemiyorum.Yaşama istegim asla yok.rn Benim durumum da olanları kanun adalet ayırt etmeyi bilmeli,adalete olan güvenimiz bir daha sarsılmamalı.Ümitler kaybolmamalı diye düşünüyorum.rn Sayğılarımla. Ankara Elmadağ'dan Mevlüt.rnLütfen mağdurların haklarını savununuz.
mehmet bircan
09-07-2016 15:34:00

allaha şükür devletimizin imkanları yeterli.ben 550 tl sabit nafaka,birikmiş olan için maaşımın 4/1 ini ödüyorum.kira,elektrik,liseye giden oğluma bakıyorum,2 haftada 1 küçük oğlumu almak için başka ile gidiyorum.ben ölüyimmi.karşı taraf babasının evinde kalıyor kirası yok,mesleği var ( kuaför ) belgeli,sağlık problemi yok nafaka için çalışmıyor.allah aşkına.

Mesut Kaya
01-07-2016 19:08:00
Kadına nafakayı devlet ödesin. Ama sonra eski esine rucu etmesin. Kadını çalışmaya teşvik etsin, çalışmazsa nafakayıda kaldırsın. BEDAVA yaşamak yok bu dünyada.
Gürkan Altın
14-06-2016 05:54:00
Sn Burcu Köksal, rnÇözüm kısmınızda sonradan nafaka borçlusundan devletçe rücu edilir diye bir şey okudum.. Kaskatı kesildim.. Eğer bu doğruysa Rücu etmekle nafaka borçlusunun lehine neyin değişeceğini sanıyorsunuz..? İlk etapta nafakasını ödeyemeyen nafaka yükümlüsünün nafakasını nafaka alacaklısına devlet ödeyecek, sonra da devlet dönüp; hadi bakalım bak senin yerine ben ödedim şimdi sen de bana öde diyecek... Peki bu sizce çözüm mü olmuş olacak.. Pes diyorum açıkçası.. 7ay aynı evi paylaşıp bu süreçte bir eş olarak doğru düzgün sorumluluklarını bile yerine getirmeyen eşinden çocuksuz olarak ayrılan ve 8 yıldır nafaka davalarına boğulmaktan bir daha evlenememiş ve çocuk sahibi de olmayı artık bir hayal olarak görmekte olan bu ülkenin 43 yaşına gelmiş bir erkek bireyi olarak sizleri sağduyuya davet ediyorum.. Elinizi vicdanınıza koyunuz ya da başınızı iki eliniz arasına alınız ve öyle düşününüz lütfen.. İşsizim ve ödeyemiyorum. Bu yasalar ile devlet eliyle kürek mahkumu muamelesi görmekten bıktık usandık artık.. Anayasanın 4. Maddesini lütfen düşününüz ve bana bir insan olduğumu hatırlatınız ... Nafakaya süre sınırı getirilmesi şarttır..
İbrahim kocak
10-06-2016 13:23:00

Dogru söze dsha nedeni ben akp li olarak sonuna kadar destekliyoruz

şinasi berkol
10-06-2016 07:58:00

sadece çalışamayacak durumda olanlara ödenmelidir (hasta engelli küçük çocuklu ) böyle olmaz ise bedava yaşamak isteyenler evlen ayrıl devletten maaşa bağlan şeklinde suistimal edebilir.

KAMİL SÜREN
09-06-2016 23:31:00

Sayın CHP Milletvekili Burcu KÖksal; 13 yıldır 1950 tl. maaşımın 1050 tl. sini yalan ve adaleti kandırarak hak kazanan eski eşime yoksulluk nafakası ödemekte olan ve kalan maaşım ile geçinemeyen borç batağı içinde yeni evliliğimi,eşimi ve bu evliliğimden olan 6.sınıf eğitimine devam eden kızımı geçindiremeyen bir emekliyim. Kalan 900 tl. dışında hiçbir gelirim ve mal varlığım yoktur. 13 yıldır nafaka almakta olan eski eşimin çalışma gücü olduğu ve kendi mali durumu ile mal varlığı çok iyi durumda olmasına rağmen benden veya devletten nafaka alması ne kadar doğrudur ? Aldığı nafaka az olsa ve maddi durumu,mal varlığı nedeniyle mağdur olsa haklısınız,devlet yardım etsin,çalışmaya yönlendirsin,ancak genelleme yapmanız çok yanlış ve siyasi bir çıkıştan öte bir yaklaşım değildir. Aile Bütünlüğü Komisyonunun aldığı kararları içeren raporun altında sanırım sizin de imzanız var ve kabul ettiğiniz halde bu karardan dönmenizi olumsuzluk olarak değerlendiriyorum.

KEMAL UZUN
09-06-2016 21:18:00

rnrnrnrnrnrnrnKemal Uzunrnrn7 saat · rnrnrnrn..rnrnAİLE BÜTÜNLÜĞÜ VE BOŞANMA KOMİSYONUNUN ' YOKSULLUK NAFAKASININ 'SÜRESİZ OLARAK VERİLMESİ HAKKINDAKİ ÖZET RAPOR ( Yazı metninden alıntıdır)rnrnTürk Medeni Kanunu’nun “Yoksulluk nafakasi”ni düzenleyen hükmüne göre, bosanma yüzünden yoksulluga düsecek tarafin, kusuru daha agir olmamak kosuluyla geçimi için diger taraftan malî gücü oraninda süresiz olarak nafaka isteyebilecegi belirtilmistir. Saha çalismalarinda görüldügü üzere, çok kisa süren (birkaç gün), hatta fiili birliktelik gerçeklesmemis ve/veya esit kusurluluk halindeki bosanmalarda, eslerden birinin süresiz olarak yoksulluk nafakasi ödemesi, bu nafakayi ödeyen es için orantisiz bir ceza haline geldigi ifade edilmistir. Yoksulluk nafakasinin süresiz olarak verilmesi, bir sorun olarak belirtilmistir. Bunun ayni zamanda kadinin güçlenmesinin önünde bir engel oldugu da söylenmistir.rnrnEslerden birinin süresiz olarak yoksulluk nafakasini ödemesi, özellikle esit kusur ve çok kisa süreli ve/veya fiili birliktelik olmadan sona eren evliliklerde, bu nafakanin yeni bir çatismaya yol açmamasi ve hakkaniyetli bir uygulama için, yoksulluk nafakasini ödeyecek esin yükümlülügünün süreli olmasi gerektigi, farkli ülkelerde görüldügü gibi belirli bir sürede verilmesine yönelik ilgili kurumlarca çalisma yapilmasi önerilmektedir. Bu süre zarfinda nafaka alan yoksul esin, sosyo-ekonomik açidan güçlendirilmesi için meslek edindirme ve istihdam imkanlarindan faydalanmasinin saglanmasi gerekmektedir. Yoksulluk nafakasi alan esin magduriyeti tüm tebdirlere ragmen belirlenen süre sonunda hala devam ediyor ise yoksulluk nafakasinin bir fon olusturularak; bu fondan karsilanmasi önerilmektedir.rnrnAsgari ücretle çalisanlar aleyhine hükmedilen yoksulluk nafakalarinin da olusturulan bu fondan karsilanmasini saglayacak düzenlemeye ihtiyaç duyulmaktadir.