Reklam
Bugun...


MİNİBÜSÇÜLERE KIRMIZI IŞIK UYGULAMASI KALDIRILDI MI?
Afyonkarahisar’da kent içi ulaşımda halk otobüslerinin faaliyetlerinin durdurulmasının ardından meydanı boş bulan bazı minibüsler, ışıklı kavşaklarda kırmızı ışıkları yok sayıyor.

MİNİBÜSÇÜLERE KIRMIZI IŞIK UYGULAMASI KALDIRILDI MI?
+ -

Afyonkarahisar’da kent içi ulaşımda halk otobüslerinin faaliyetlerinin durdurulmasının ardından meydanı boş bulan bazı minibüsler, ışıklı kavşaklarda kırmızı ışıkları yok sayıyor.

ANAHABER Gazetesindeki bugünkü ÖZEL HABER'e göre;

Afyonkarahisar, son günlerde kent içi toplu ulaşımda sıra dışı günler geçiriyor. Halk otobüsleri işletmesini alarak toplu taşıma hizmetini sunan AFSU’nun iflas etmesi ve çalışmalarını bırakmasının ardından ulaşım hizmetleri sadece minibüs esnafına kaldı. Özellikle 65 yaş üstü, engelli ve özel kartlarla ücretsiz ulaşımdan faydalanan vatandaşlar minibüs esnafına mecbur kaldı. Ulaşımda tek alternatif olan minibüslerin bazı sürücüleri bu rahatlıkla yollarda istediği gibi davranmaya başladı. Özellikle şerit değiştirme, kırmızı ışıklara uymama gibi konularda kural tanımayan sürücüler, trafik güvenliğini de tehlikeye atıyor.

Kurallara neden uymuyorlar

Geçtiğimiz gün haberden dönen Anahaber Gazetesi muhabirlerinin bulunduğu aracın önünde seyreden Uydukent hat minibüsü, Devlet Hastanesi ile Emniyet Müdürlüğü arasındaki 4 trafik ışığında da kırmızı ışığa uymadan geçme özgürlüğünü kendinde bulabiliyor. Acaba, bu minibüsleri kullanan sürücüler trafik kurallarının ve trafik ışıklarının evrensel bir kavram olduğunu ve herkesin uyması gerektiğini bilmiyor mu? 

ANAHABER GAZETESİ






YORUMLAR
19 Yorum

afyon
14-03-2018 09:45:00
AFYON ŞEHRİNDE DOĞRU DÜZGÜN TAŞIMA YOLLAR TRAFİK AKLINIZA GELEBİLECEK HERŞEY ÇARŞIDA CANLI MÜZİK EĞLENCE YÜRÜYÜŞ ALANI OLMASI İÇİN BAŞKANIN GİTMESİ ŞART OYUM AÇIK AÇIK SÖYLÜYORUM AKP VERİCEM AMA BAŞKANLIK SEÇİMİNDE KUSURA BAKMA BAŞKAN ÇOBANA VERMİYCEM YETER ARTIK ...
Yazık
11-03-2018 13:19:00
Adeta terör estiriyorlar ellerinde sigara itici telsiz konuşnaları saygısızlık resmen ne zaman bitecek bu bilinmiyor binmeyecekleri halde kornaya dayanmaları hırs yapıp hınca hınc arabayı doldurmaları bu şehrin duzgun toplu tasimasi olmayacak mı ?
atakan
09-03-2018 15:49:00
Bu gün (09/03/2018) Tarihi Saat 14-14.30 saatleri arasında Reşat Çiğiltepe anıtı önündeki ışıklarda ben yeşil ışıkta aracımla izmir yoluna çıkarken özdilek hattı (03 M15..) minibüsü kırmızı ışıkta yola devam etti. Kendisini korna ile ikaz ettiğimde el kol hareketi ile yoluna devam işareti yaptı ve arkadan gelip refüje sıkıştırma hamlesi yaptı.Ben bu olaydan sonra 120 km hızla arkasından yetişemedim.Lütfen yetkililer bu trafik teröristlerine önlem alsın.Sayın valim lütfen halkımızı bu trafik teröristlerine mahkum ettirmeyin.
murat
09-03-2018 15:38:00
Sadece kırmızı IŞIK ihlali değilki...DURAKSIZ yolcu indirip bindirmeler. YOL ORTASINDA aniden durmalar. Yeşil ışık yanınca hemen kornaya basmalar.... AYRICA yollarımızın hali PERİŞAN. Yamalı Bohça gibi ... KAzıldıktan sonra kapatılmayan ya da GELİŞİGÜZEL kapatılan kazılmış YOLLAR, yarısı dışarda LOGAR KAPAKLARI.... inşallah İLgililer YETKİLİLER biran önce gerekli TEDBİRLERİ ALIR
afyon03
09-03-2018 14:39:00
belediye Afsu firmasıyla anlaşıp yeniden ihale yapması gerekirdi. İhale yapılmadan sözleşme iptal edildi vatandaş mağdur oldu. Nisanda görüşülecek ihaleye çıkılacak yer teslimi yapılacak derken haziran gelir. Ondan sonra öğrenciler gider yazın yolcu yok diye otobüs çıkarmazlar.
Afy
09-03-2018 11:16:00
Tam afyonumuza yakışan hareketler bunlar
Kızgın Vatandaş
09-03-2018 10:48:00
Maalesef pek çok minibüs bu ve benzeri kural ihlallerini yapıyor. Aniden önümüze kırılması artık olmazsa olmaz zaten! Yeter artık be yeter!.. Bıktık!
bekir
09-03-2018 09:30:00
Buradaki sorun şöferlerin mi trafik polislerininmi yol ortasındamı durdu yazacan cezayı kırmızı ışıktamı geçti yazacaksın ayakda yolcumu var yazacaksın bak ondan sonra trafik kurallarına nasıl uyuyorlar. Eğitim şart
....
09-03-2018 09:13:00
Bu şehirde toplu taşıma çözümden çok problem yaratıyor. Trafiğin yükünü azaltması gerekirken, şehir trafiğindeki en büyük problem oluyor. Trafikte biraz saygılı olalım...
AFYONLU
09-03-2018 08:42:00
SABIR EDİN arkadaşlar 2 nisanda herşey değişecek o zaman görürüm ben bu trafik terörü estiren ,halkı bezdiren ,halkı sanki kendine tutsakmış gibi yollara hakim olan minibüscüler bıktık artık sizden ...
şevket tıkır
09-03-2018 08:37:00
DÖRT GÖZLE TOPLU TAŞIMA BEKLİYORUZ vallahi bir afyonlu olarak bu tür şeylerden utanıyorum diğer illerden gelen akrabalarım bile bu tür durumları fark ediyorlar heleki en çok rasız olduğumuz konu sanki o korna minibüs arabalarına sırf yolculara düdük basılması için konulmuş hissettiriyorlar aramdaki mesafe 500 metre ya var ya yok yanıma gelene kadar saydım tam 14 kere korna bastı yuh artık ya birde kendilerini polis gibi telsizle konuşmaları yokmu beni adeta çıldırtıyor ban biran önce belediye artık dur demesi gerekiyor DÖRT GÖZLE TOPLU TAŞIMAYI BEKLİYORUZ ...
Afyonlu
09-03-2018 07:35:00
Karttarda kalan paraları nasıl alacağız bununla ilgilide haber yapın lütfen.
Ahmet
08-03-2018 22:23:00
Yok mu bunlara dur diyecek biri?
vatandas
08-03-2018 22:12:00
Malesef durum budan ibaret değil çoğu minibüs esnafı trafik terörü meydana getiriyor durak ve isik ihlali yapıyor ve minibuslerde telefon sigara telsiz serbestte bizi mi haberimiz yok
Erdoğan Kuzu
08-03-2018 16:40:00
Yollar minibüslerindir aman birşey söylemeyin. Eğer söylerseniz bir araba sopa yersiniz aman ha
Minibüsçü Haksız
08-03-2018 16:33:00
Afyonkarahisar merkezindeki ne kadar minibüsçü varsa sanki yollar ışıklar tüm trafik kuralları onlara ait. Yol ortasına aniden durur durak harici heryerde durur. Trafiği ölüme çevirirler normal araçların önüne kırarlar hep onlar haklı. Araçta telefonda konuşurlar emniyet kemeri takmazlar ve trafik şube de bunları bildiği halde birşey yapmaz . Normal vatandaşı durdurur. Afyonkarahisar'da 20 senedir minibüsçülere kimse sesini çıkaramıyor. Neden bilmiyorum. Buna artık dur diyelim lütfen!!
SALARLI
08-03-2018 14:37:00
EĞİTİM ŞART, bu minibüsçüler her yerde aynı zihniyete sahip, SALAR minibüslerine ya ne demeli, yada bu minibüsçülere sesini çıkaramayan yetkililere ne demek lazım 14 kişilik minibüsle 34 kişi taşımaya ne zaman son verecekler, HAYVAN TAŞIMA ARAÇLARINA bile hayvanlara bir zarar gelmesin diye haddinden fazlası yüklenmemektedir, ölümlü bir kaza olmasını mı bekliyorlar, futbol takımına harcanan paralarla toplu taşımaya çözüm üretilebilirdi gösteriş yapmak yerine, 1990'lı yıllardan bu yana minibüs sayısı aynı ve nüfus sürekli artmakta beldemizin en önemli ve 1. SORUNU toplu taşımadır bana göre. Şu anki mevcut başkana oy vermeme rağmen maalesef bir çözüm üretemedi, kendi makam arabasının değeri nedir, kendi nasıl ulaşım sağlamaktadır? Acaba makam arabasını bırakıp 1 hafta boyunca minübüsle gidip gelebilirmi mesaisine? Toplu taşıma sorununu çözmeden bundan sonra kimse OY İSTEMESİN!!!!
Ahmet Yalcın
08-03-2018 13:40:00
Afyonkarahisar'ın gerçek yöneticileri dolmuş şöförleridir.Şehirde her şey onlara göre idare ediliyor.Yerel ve idari yöneticiler dolmuşculara taviz üstüne taviz veriyorlar olan sadece bu.
adil olun
08-03-2018 13:05:00
Uydukent minibüs şoförleri her hakka sahiptir, KENDİLERİNCE. Yol ortasında durur, sola yanaşır ama sağa döner, kırmızı ışık ihlali yapar, uydukente girdiği zaman hız sınırının üzerindedir kime ve nereye yetişecekse. Bunu sadece Uydukent hat sahiplerine mâl etmemek gerekir. Çoğu minibüs şoförü her yanlış şey'i yapmakla görevlendirilmiş sanki. Gecenin bir vakti sokakta kimse yokken kornaya basar sanki adam evinden gelecek sırf o şoför için afyon turu yapacak. Saygısızlık, hadsizlik ve artistlik bunların çoğunun kanına işlemiş. Yol ortasında durup yolcu alır durak nedir bilmez, kırmızı ışıkta geçer kural tanımaz insan hayatı bedava sanki, sen yavaş gidersin arkandan atlı kovalıyorcasına sellektör yapar kornaya basar dibine kadar girer. Her şey bunlara hak. Dur bakalım sonları ne olacak?